Archieven

Dit bericht is 1990 keer gelezen

KRIMPEN AAN DEN IJSSEL- Donderdag 10 November is in het bestuurlijk overleg MIRT het voorkeursalternatief voor de MIRT-verkenning Oeververbindingen regio Rotterdam vastgesteld. Voor de Algeracorridor betekent dit dat verkeersknelpunten worden opgelost door kruisingen anders in te richten en de capaciteit van de Algerabrug beter te benutten.

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Krimpen aan den IJssel is hier blij mee. Wethouder John Janson (portefeuillehouder): “Zo kunnen we de capaciteit van de Algerabrug beter benutten. Ik ben hier echt enorm blij mee. De reistijden worden hierdoor in de ochtend- en avondspitsen veel beter.”

De komende jaren werken de Algera-gemeenten de maatregelen verder uit en maken ze de maatregelen concreet. Dit is in overleg met de betrokken bewoners, ondernemers en organisaties. “Ook nemen we de aandachtspunten van onze gemeenteraad mee.”

Verschillende maatregelen
Op de Algeracorridor (N210) worden de verkeersknelpunten opgelost door kruisingen anders in te richten en de verkeerscapaciteit van de Algerabrug beter te benutten. Het Capelseplein wordt een ongelijkvloerse kruising. De kruising Ketensedijk wordt aangepast, zodat het verkeer beter kan doorrijden. De bestaande wisselstrook bij de kruising krijgt een directe aansluiting op de Algeraweg. Verder krijgt de Algeraweg een extra autorijstrook, vanaf de Algerabrug in de richting van het Capelseplein.

Naast deze voorstellen wordt het komende jaar ook nader bekeken of er een nieuwe fiets- en voetgangersverbinding over de Hollandsche IJssel kan komen. Deze nieuwe verbinding maakt het aantrekkelijker om met de fiets of lopend tussen het centrum van Krimpen aan den IJssel en Capelle aan den IJssel te reizen.

68 miljoen
De maatregelen voor de Algeracorridor komen in een herziening van de Omgevingsvisie van de provincie Zuid-Holland. Wie wil reageren op de gekozen alternatieven, kan dat doen door een zienswijze in te dienen op deze Omgevingsvisies. Naar verwachting kan dit medio 2023.

Het voorkeursalternatief is vastgesteld door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, het ministerie van Binnenlandse Zaken, de Provincie Zuid-Holland, de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en de gemeente Rotterdam. Voor de Algeracorridor besloten ook de gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Krimpenerwaard mee. Om de maatregelen uit het voorkeursalternatief te realiseren is er 68 miljoen euro voor de maatregelen voor de Algeracorridor gereserveerd.

Lees ook: Projectteam MIRT-verkenning informeert inwoners Krimpenerwaard

Dit bericht is 1990 keer gelezen

Deel dit:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief