Archieven

Dit bericht is 1518 keer gelezen

KRIMPENERWAARD – In Nederland is zaterdag, op Werelddovendag, stilgestaan bij doof- en slechthorendheid. Voor de ChristenUnie Krimpenerwaard is dit een goede reden, de gemeente te bevragen over de toegankelijkheid van de gemeentelijke dienstverlening voor doven en slechthorenden.

De ChristenUnie is benieuwd of de gemeente loketten heeft waar een gebarentolk beschikbaar is en of medewerkers van, bijvoorbeeld, het Klantcontactcentrum in Stolwijk in staat zijn aan doven en slechthorenden dezelfde goede dienstverlening te bieden zoals zij die ook voor mensen zonder gehoorproblemen kunnen bieden.

Erik van der Does de Bye, commissielid, van de ChristenUnie Krimpenerwaard: “Mensen met gehoorproblemen hebben, net als iedereen, recht op goede dienstverlening, waarbij hun gehoorprobleem hen niet in de weg zit.”

Hij benadrukt het belang van goede dienstverlening, maar heeft ook vragen aan mensen die zelf met gehoorproblemen te maken hebben: “Welke problemen ondervindt men in contact met het openbaar bestuur, zoals de gemeente? Wat gaat er goed en wat kan er beter? Wij vernemen heel graag wat we voor hen kunnen betekenen.”

Mailen kan via: secretariaat@krimpenerwaard.christenunie.nl

Dit bericht is 1518 keer gelezen

Deel dit:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief