Dit bericht is 677 keer gelezen
Foto: Gemeente Krimpenerwaard
KRIMPENERWAARD- De gemeente Krimpenerwaard zet stappen om haar dienstverlening toegankelijker te maken voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Vanaf nu kunnen zij zowel aan de balie als telefonisch moeiteloos communiceren met behulp van Nederlandse Gebarentaal en online tolken op afstand.
Doven en slechthorenden kunnen vanaf nu een verbeterde communicatie aan de balie ervaren dankzij het Tolkcontact Tolk op afstand (TOA) systeem. Met een simpele druk op de knop opent de baliemedewerker van de gemeente het TOA-portaal.
Waar direct verbinding wordt gemaakt met een tolk Nederlandse Gebarentaal. Dit maakt vloeiende vertalingen mogelijk, waardoor doven en slechthorenden zonder hindernissen aan de balie kunnen communiceren.
Tolkcontact Teletolk
De telefonische bereikbaarheid voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking wordt versterkt door het Tolkcontact Teletolk systeem. Via de pagina Teletolk kunnen inwoners het belportaal in, waar ze de keuze hebben tussen communiceren in Nederlandse gebarentaal of tekst.
“Deze stappen benadrukken de inzet van de gemeente Krimpenerwaard voor een inclusieve en toegankelijke dienstverlening. Door drempels weg te nemen, streven we naar gelijke kansen voor alle inwoners, en blijven we ons inzetten voor een goede dienstverlening”, aldus Pascal van der Hek, wethouder dienstverlening.
Dit bericht is 677 keer gelezen
Recente reacties