Archieven

Dit bericht is 3686 keer gelezen

VLIST – De ouders van Johan uit Vlist maken zich zorgen na meerdere incidenten met het leerlingenvervoerder van hun zoon. Dagelijks wordt de 11-jarige jongen naar zijn school gebracht in Woerden met een van de taxibusjes van Connexxion. Na een niet gemeld ongeluk is de maat vol voor de ouders.

Johan heeft ADHD en autisme. Dagelijks wordt hij, samen met andere leerlingen, opgehaald om met een taxibusje naar school te gaan en ook weer naar huis. Maar dat gaat niet altijd even goed.

Zo vertelt zijn moeder Kimberly aan RTV Krimpenerwaard dat Johan, toen hij negen jaar was, bij de verkeerde school is afgezet. Ook is hij eens bij het verkeerde huis afgezet of ergens middenin een andere wijk waardoor ze hem een aantal uur kwijt waren. Daarbij zouden verschillende chauffeurs ook nog scheldend en vloekend achter het stuur hebben gezeten. Een incident kan voorkomen, maar voor de ouders is de maat nu vol.

Ongeluk
Een aantal weken terug heeft er een ongeluk plaatsgevonden met het busje waarin Johan zat samen met nog een aantal andere kinderen. “Dat was de druppel”, zegt moeder Kimberly. “De chauffeur keek meteen naar de schade aan de bus, maar heeft niet aan onze zoon gevraagd of hij oké was. Daarnaast zijn we ook niet op de hoogte gesteld en ook de school is niet ingelicht om de kinderen op te vangen na deze gebeurtenis.”

Als de familie Temmer belt naar het vervoersbedrijf om verhaal te halen, nadat hun zoon in tranen thuis is gekomen, krijgen zij een ‘simpele sorry’. “Ze wisten nergens van. Degene die de bus bestuurde heeft het hele ongeluk niet gemeld”, zegt Kimberly. “Vervolgens wordt de dag erna dezelfde chauffeur weer naar ons huis gestuurd om onze zoon op te halen.”

Reactie vervoersbedrijf
Connexxion laat weten dat zij, na een melding van de gemeente Krimpenerwaard over de aanrijding met een van hun voertuigen, contact heeft opgenomen met de ouders en hun excuses hebben aangeboden voor de gebrekkige communicatie.

“Normaal gesproken maakt een chauffeur na een aanrijding melding bij ons en nemen wij in dat geval contact op met ouders/verzorgers en de betreffende school van de leerlingen. In dit geval is dat niet gebeurd”, laten ze weten in een verklaring. “Sindsdien maakt de leerling gebruik van een andere route en hebben wij geen signalen binnengekregen die wijzen op onvrede.”

Richtlijnen vervoersbedrijf
De richtlijnen die het vervoersbedrijf hanteert bestaan uit duidelijke instructies aan de eigen chauffeurs en de chauffeurs van onderaannemers. “In geval van incidenten, zoals een aanrijding, meldt de chauffeur dit bij zijn/haar planner en wordt er vervolgens contact opgenomen met de school, ouders/verzorgers en de opdrachtgever (de gemeente) om hen te informeren over wat er is voorgevallen”, laat het vervoersbedrijf weten aan RTV Krimpenerwaard.

Vervolgens: “Chauffeurs krijgen bij de start van hun werkzaamheden een zogenaamde ritopdracht. Daarop staan het bestemmingsadres en ophaaladres. Wanneer de leerling thuis en op school wordt afgezet vindt er een ‘warme’ overdracht plaats tussen chauffeur met ouder/verzorger en school.”

“De chauffeurs beschikken over een chauffeurskaart en hebben een rijtraining gehad. Daarnaast hebben wij mentorchauffeurs in dienst, die chauffeurs waar nodig extra begeleiden”, aldus het vervoersbedrijf.

Dit bericht is 3686 keer gelezen

Deel dit:

2 Reacties op Ouders radeloos na meerdere incidenten leerlingenvervoer zoon

  • schandalig, ikzelf ben heb 10 jaar op de taxi gereden en dus ook met kinderen, dit wat ik nu lees is onwerkelijk bij het bedrijf waar ik werkzaam was TCR is zoiets nog nooit wij kregen regelmatig bijlessen ook wat betreft kinderen met adhe hoe je als chauffeur moet handelen het ligt echt aan de opleiding die je krijgt heel belangrijk zeker met schoolkinderen

  • Onze zoon, en de andere kinderen uit de taxi, worden normaal rond 15.15 uur opgehaald door een taxibusje van Connexion in Gouda. Gister belde hij zelf om 16:00 uur naar mijn vrouw om te zeggen dat de taxi er nog niet was. Uiteindelijk kwam de taxi om 16:30 uur. Niemand van Connexion had even de moeite genomen om de school en/of ouders in te lichten. Gebeld maar er was niemand meer aanwezig om me te woord te staan. Gevraagd of ik vandaag teruggebeld kon worden, zodat ze uit konden leggen waar het verkeerd is gegaan…ook dit schijnt te veel moeite te zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief