Archieven

Dit bericht is 2928 keer gelezen

KRIMPEN A/D IJSSEL – In Krimpen aan den IJssel is donderdag het project ‘de Grote Kruising’ en daarmee de herinrichting van de Algeracorridor officieel van start gegaan.

Projectwethouder Anthon Timm onthulde samen met de aannemers in het bouwteam en een vertegenwoordiging van de subsidieverstrekkers een bouwbord voor het project. Vervolgens ging de eerste funderingspaal de grond in voor de fly-over naast de Wethouder Hoogendijktunnel.

Op het bouwbord staan de logo’s van de aannemers en de subsidieverstrekkers Metropoolregio Rotterdam-Den Haag, Provincie Zuid-Holland, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard en demeente Krimpen aan den IJssel vermeld.

Naast de Wethouder Hoogendijktunnelk komt een fly-over. Deze maand wordt gestart met het aanbrengen van de fundering. De nieuwe fly-over zorgt ervoor dat het toekomstige autoverkeer de voetgangers en fietsers die gebruikmaken van de bestaande Wethouder Hoogendijktunnel kan kruisen. Daarnaast wordt de wisselstrook verlegd. Deze weg komt meer richting het raadhuis te liggen. Door het maken van de fly-over en het verleggen van de wisselstrook, is eraan de noordzijde van de C.G. Roosweg (N210) ruimte gemaakt voor hoogwaardige busstations langs deze weg.

“Door het project ‘de Grote Kruising’ neemt we onze verantwoordelijkheid om de doorstroming op de Algeracorridorte verbeteren”, stelt wethouder Anthon Timm. Dit zijn maatregelen voor de korte termijn. Naast het aanpakken van de Grote Kruising wordt ook ingezet op maatregelen op langere termijn. Er wordt onder andere gedacht aan het aanpassen van de toeleidende wegen naar de Algerabrug en het inzetten van openbaar vervoer en de fiets.”

In november gaf minister Van Nieuwenhuizen groen licht om de knelpunten van de Algeracorridor op te lossen. Ook is het benodigde budget van negntig miljoen gereserveerd. Welke van de maatregelen precie sworden toegepast, wordt verder uitgewerkt en uitgezocht in de MIRT Verkenning.

Dit bericht is 2928 keer gelezen

Deel dit:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief