Archieven

Dit bericht is 4177 keer gelezen

BERGAMBACHT – De N207 tussen Bergambacht en Gouda is een van de vijf provinciale wegen in Zuid-Holland die versneld verkeersveiliger worden gemaakt. De provincie en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat trekken daarvoor samen ruim 8,5 miljoen euro uit. Langs de N-wegen wordt in totaal ruim 75 kilometer bermverharding en ruim zes km aan nieuwe vangrails aangebracht.

Ongelukken op N-wegen zijn vaak het gevolg van onveilig rijgedrag. Het veiliger maken van de bermen kan bijdragen aan minder (ernstige) ongelukken. Bijvoorbeeld door vangrails te plaatsen bij obstakels in de berm, zoals bomen of borden, of door de berm te verharden.

Het Rijk heeft geld beschikbaar gesteld om projecten die hieraan bijdragen, versneld uit te voeren. De maatregelen moeten uiterlijk eind 2023 zijn uitgevoerd. Bij de N207 betreft het het aanbrengen van bermverharding aan beide zijden van de weg over een lengte van een kleine negen kilometer.

Gedeputeerde Floor Vermeulen is blij met dit extra geld: “Wij werken elke dag aan het veiliger maken van onze N-wegen, door mensen bewust te maken van hun gedrag en door verkeersveiligheidsmaatregelen te nemen. De projecten die we nu versneld kunnen uitvoeren, stonden al hoog op ons prioriteitenlijstje. Het geld dat door de provincie voor deze projecten was gereserveerd maar nu door het ministerie wordt bijgedragen, kunnen we aan andere verkeersveiligheidsprojecten besteden, zoals het ongelijkvloers maken van voetgangersoversteekplaatsen.”

In totaal investeert het ministerie ruim twee miljoen euro in de vijf projecten, de provincie draagt ruim 6,5 miljoen euro bij.

Dit bericht is 4177 keer gelezen

Deel dit:

Een reactie op Verkeersveiligheid N207 Bergambacht-Gouda versneld aangepakt

  • Leuk en aardig dat de verkeersveiligheid op de N wegen verbeterd gaat worden.
    Maar de verkeersveiligheid op de plattelandswegen en dijken gaat al een aantal jaren achteruit.
    Straks mag je net zo hard op een weg van 3 meter breed als op een weg met 2 banen en gescheiden fietspaden.
    Er gebeuren meer ongelukken op buitenwegen van HHsk dan op de N wegen van het rijk.
    De gemeente gaat niet over deze wegen dus die zijn niet verantwoordelijk voor deze verkeersslachtoffers,
    Pro Krimpenerwaard is druk met laagvliegen in de lucht maar hoor je nooit over laagvliegen over de polder en dijkwegen. Sakia is druk in de polder maar op de plattelandsswegen worden meer dieren doodgereden dan jagers per jaar schieten. De VVD is druk bezig met een extra oeververbinding . Daar dit verkeer niet over de N wegen verwerkt kan worden( bulten van Wassenberg in Schoonhoven) komt alles vanaf Utrecht door de polder heen.
    Bij een file bij Rotterdam gaat sluipverkeer vanuit Gouda door polder heen naar Mevr Broere haar toekomstige paradepaardje over de Lek.
    Gaan we dit allemaal willen?
    Dachten dat Krimpenerwaard fietvriendelijke wegen wilde hebben zonder sluipverkeer?
    Bewoners Sluiproutes Krimpenerwaard

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief