Archieven

Dit bericht is 2356 keer gelezen

HAASTRECHT – Mensen rondleiden over je bedrijf en vol trots vertellen wat er allemaal te zien en te beleven is. Dat is wat Willemijn en Niek den Boer graag doen op hun kaasmakerij ‘De Twee Hoeven‘, Steinse Dijk 37. Sinds deze week is er een nieuwe dimensie bij gekomen: maak een virtuele tour over het bedrijf.

“Een jaar geleden heb ik samen met mijn man Niek een cursus vloggen gedaan”, vertelt Willemijn. “In het begin was het heel onwennig. Als er iemand aan kwam, deden we gauw de selfiestick weg”, schatert ze.  Inmiddels worden regelmatig filmpjes gezet op hun facebookpagina. Vanuit het vloggen is het idee ontstaan om een app te ontwikkelen. Deze geeft een digitale rondleiding op de boerderij en kaasmakerij.

Beleven
Na zestien jaar ‘Boer zoekt Vrouw’ vinden blijkbaar nog steeds veel mensen het leuk om een kijkje te nemen op de boerderij. “Wij proberen het echte leven te laten beleven. Op tv is het toch vaak gespeeld en wat geromantiseerd”, licht de moderne kaasboerin toe. Regelmatig worden in groepsverband op het bedrijf rondleidingen gegeven. Om ook in klein verband de gelegenheid te geven om rond te gaan, is de digitale rondleiding ontwikkeld. In de winkel ontvangt de deelnemer een code om te starten. Aan de hand van codes op het terrein worden stap voor stap alle gebouwen en processen toegelicht. “Wij vinden het belangrijk dat de mensen ook daadwerkelijk langskomen en het fysiek beleven.”

Uniek
Het leukste van dit project vindt Willemijn dat alles met mensen uit Haastrecht is gemaakt. “De app is ontwikkeld door meester Dennis van Duin, van CBS de Morgenster. De illustraties zijn gemaakt door Josefien Versteeg van JOOS- Illustraties.” Dit alles verrijkt met de zelfgemaakte filmpjes maakt de digitale rondleiding tot een heuse belevenis. Het echtpaar den Boer is trots op het eindresultaat. “We hebben iets unieks gemaakt.”

Omzet
Kaas wordt altijd wel gegeten en verkocht. Toch is de afgelopen tijd ook de omzet bij De Twee Hoeven geraakt door de corona. De export is enorm gedaald en op het terrein zijn geen rondleidingen gegeven. Feestjes en bijeenkomsten in de voormalige hooiberg zijn tot eind dit jaar geannuleerd. De lancering van de app is daarom in een stroomversnelling gekomen. Gelukkig loopt de winkel en de online verkoop wel enorm goed. De laatste tijd hebben ze veel nieuwe klanten gekregen.

Zaterdagmiddag was Willemijn te gast in de radio-uitzending bij RTV Krimpenerwaard. Via onderstaande link is het gesprek terug te beluisteren.

Dit bericht is 2356 keer gelezen

Deel dit:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief