Archieven

Dit bericht is 2019 keer gelezen

KRIMPEN A/D LEK – Een korte rondgang langs de Albert Heijn-supermarkt en andere neringdoenden aan De Markt van Krimpen leidt tot de conclusie dat het winkelend publiek (nog) niet massaal warm loopt voor het dringende advies van de ministers Rutte en De Jonge om in openbare binnenruimten een mondkapje te dragen.

Een niet wetenschappelijk verantwoord onderzoekje van onze correspondent ter plaatse leert dat minder dan de helft van het aantal bezoekers een mondkapje op doet voor zij een winkel binnengaan.

De winkeliers kunnen niet anders dan dit gedrag gedogen, want omdat de regering tot dusver slechts met een advies is gekomen, hebben zij geen mogelijkheden om klanten die niet met een mondkapje zijn uitgerust de toegang te weigeren. De meesten willen dat ook niet, want iedere klant is er één en mensen de deur wijzen leidt tot irritaties en omzetverlies.

“Bij de Albert Heijn is een aantal maatregelen die eerder versoepeld waren weer aangescherpt”, aldus een met mondkapje uitgeruste medewerker achter de servicebalie. “Al onze medewerkers in de winkel zijn verplicht er één te dragen, de kassières die achter plexiglas de klanten bedienen uitgezonderd.” Verder heeft AH het aantal winkelwagens teruggebracht, waardoor minder klanten tegelijkertijd naar binnen kunnen en worden de karretjes na ieder gebruik weer door de medewerkers ontsmet. Het doelgroepenuurtje is in ere hersteld: iedere vrijdagochtend kunnen ouderen tussen 7.00 uur en 8.00 uur terecht om in alle rust en veiligheid hun boodschappen te doen.

Kortom, de supermarkt en andere winkeliers doen er alles aan om een veilige winkelomgeving te realiseren. Het is aan het publiek om daar zelf een bijdrage aan te leveren. Kom op, doe een mondkapje op!

Dit bericht is 2019 keer gelezen

Deel dit:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief